Skip to main content
pedijatrija

Konsultativni pregled

Pretražite

Uvod

Početni pregled ili kontrolni pregled kod pedijatra podrazumijeva uzimanje anamneze od strane roditelja (sadašnji simptomi, prethodne bolesti i simptomi, porodične bolesti, uslovi stanovanja, alergije) te potpuni fizikalni pregled djeteta s ciljem otkrivanja uzroka simptoma ili postojanja anomalija/malformacija. Fizikalni pregled podrazumijeva pregled glave, vrata, grudnog koša, abdomena, ekstremiteta, pokreta, hoda i refleksa te ukoliko se prilikom pregleda pronađu određene anomalije ili poremećaji, pedijatar upućuje roditelje da svoje dijete odvedu na konsultativni pregled kod specijalista ili subspecijalista drugih grana. 

Šta je konsultativni pregled?

Konsultativni pregled predstavlja pregled odgovarajućeg specijaliste ili subspecijaliste zbog odgovarajućih simptoma ili bolesti, anomalija ili malformacija utvrđenih od strane pedijatra na pregledu koji dalje dijete upućuje na detaljni pregled specijaliste. Pacijent koji se javlja je dijete koje može da ima širok spektar simptoma te se na osnovu istih upućuje ljekarima određene specijalnosti. 
- Ukoliko dijete ima sinkope (gubitak svijesti), poremećaje spavanja, napade, trzaje, poremećaje hoda - upućuje se na pregled neurologu.
- Ukoliko dijete ima sinkopu, bljedilo, znojenje, ubrzan rad srca - upućuje se na pregled kardiologu.
- Ukoliko dijete ima poremećaj s urinarnim traktom, nemogućnost mokrenja ili promjene boje/mirisa/količine urina - upućuje se na pregled nefrologu.
- Ukoliko dijete ima poremećaj pražnjenja crijeva, promjene u boji/količini stolice ili simptome poput povraćanja, mučnine i gubitka apetita - upućuje se na pregled gastroenterologu.
- Ukoliko dijete na pregledu ima nedovoljan rast za njegov uzrast ili nedovoljnu težinu za njegov uzrast - upućuje se na pregled kod endokrinologa. 

-Ukoliko dijete na pregledu ima modrice, krvarenje iz sluznica ili tačkasto krvarenje - upućuje se na pregled hematologu. 

Ko su kandidati za konsultativni pregled?

Kandidati za konsultativni pregled su djeca koja na početnom ili prethodnom pregledu imaju neke od simptoma:
- ubrzan rad srca
- anemija
- krvarenje
- modrice po tijelu
- problemi s mokrenjem
- poremećaj boje/mirisa urina
- poremećaj boje stolice
- poremećaj u pražnjenju crijeva
- gubitak apetita
- nenapredovanje u rastu i dobijanju na težini

Rizici

Pošto je konsultativni pregled samo komunikacija s liječnikom oko postojeće bolesti djeteta ili novih simptoma, sam pregled ne nosi rizik niti posljedice. 

Priprema

Pošto se pacijent obraća ljekaru zbog utvrđivanja stanja ili pogoršanja simptoma svoje bolesti ili zbog novih simptoma, bitno je da ništa ne konzumira od hrane i pića kako bi ljekar mogao uraditi potrebne laboratorijske nalaze ukoliko bude potrebno. 

Oporavak

Konsultativni pregled je potpuno neinvazivan i siguran te poslije njega nema oporavka. 

Najčešća pitanja

Da li se moramo prethodno zakazati na pregled/dijagnostiku/lab testove?

Da biste dobili odgovarajuću medicinsku njegu, preporučujemo prethodno zakazivanje za sve vrste pregleda, te dijagnostičkih procedura.

Razumijemo da hitna medicinska stanja mogu nastupiti neočekivano, te zbog toga smo omogućili našim pacijentima da se bez prethodne najave mogu javiti u naš Odjel urgentnog zbrinjavanja. Odjel urgentnoga zbrinjavanja pruža usluge 24 sata na dan, 7 dana u sedmici, te osigurava brzu i stručnu pomoć s ciljem prepoznavanja, praćenja i početnog tretmana liječenja pacijenata u slučajevima po život opasnih povreda  i bolesti

Kada i kako se možemo zakazati na termin za pregled kod ljekara?

Imamo nekoliko praktičnih opcija koje vam omogućavaju da rezervišete svoj termin prema vašim preferencama:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja.
  • Za zakazivanje iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Koja je procedura za otkazivanje ili pomjeranje zakazanog termina?

Razumijemo da se životne okolnosti mogu promijeniti, te smo fleksibilni kada je u pitanju otkazivanje ili pomijeranje zakazanih termina. 

Evo nekoliko načina kako to možete učiniti:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja. 
  • Za poziv iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Da li se mogu liječiti na zdravstvenu knjižicu? 

Naša bolnica još uvijek nije u mogućnosti pružati usluge preko zdravstvene knjižice. Međutim, želimo vam saopštiti da predano radimo na tome da obezbijedimo pristup zdravstvenim uslugama ASA Bolnice za pacijente sa obaveznim zdravstvenim osiguranjem.

Trenutno smo u procesu pregovora sa Zavodima zdravstvenog osiguranja kako bismo postigli sporazum koji će vam omogućiti da iskoristite određene usluge naše bolnice. Kada postignemo zvanični dogovor, ASA Bolnica će obavijestiti širu javnost i naše pacijente o novim mogućnostima.

Kantonalni zdravstveni fondovi u BiH u različitom opsegu pokrivaju troškove dijagnostike i liječenja u privatvnim zdravstvenim ustanovama u skladu sa internim pravilima i procedurama. Molimo vas da se informišete u svom Zavodu zdravstvenog osiguranja da li će vaš tretman biti refundiran i u kojoj mjeri.

Imate li parking? 

Da, naša bolnica ima parking prostor, smješten na -2. etaži bolničkog objekta. Raduje nas obavijestiti vas da je parking besplatan za sve naše pacijente, te se može koristiti za vrijeme Vašeg boravka u ASA Bolnici.

Konsultativni pregled

Prihvaćam uslove korištenja