Skip to main content
orl

Upravljanje faringitisom

Pretražite

Uvod

Faringitis je upala ždrijela, koje se nalazi u stražnjem dijelu grla. Najčešće se jednostavno naziva "upaljeno grlo". Faringitis također može uzrokovati grebanje u grlu i otežano gutanje. Grlobolja izazvana faringitisom jedan je od najčešćih razloga posjeta liječniku, a više slučajeva faringitisa javlja se za vrijeme hladnijih mjeseci u godini.

Kako bi se pravilno liječila upala grla, važno je identificirati uzrok. Faringitis može biti uzrokovan bakterijama ili virusima.

Šta je upravljanje faringitisom?

Brojni su uzročnici koji mogu uzrokovati faringitis. Oni uključuju: ospice, adeno virus (uzročnik prehlade), EBV, hripavac, Streptokok grupe A, vodene kozice. Faringitis je najčešće uzrokovana virusnim infekcijama. U tom slučaju nisu potrebni antibiotici, nego se u smislu liječenja ublažavaju simptomi. Rjeđe je faringitis uzrokovan bakterijskom infekcijom. Bakterijske infekcije zahtijevaju antibiotike, a najčešći uzročnik je Streptokok grupe A. Česta izloženost prehladi i gripi može povećati rizik od faringitisa. Pasivno pušenje također povećava rizik od faringitisa. 

Razdoblje inkubacije obično je dva do pet dana. Simptomi koji se razvijaju razlikuju se zavisno od osnovnog stanja. Simptomi uključuju: 

  • Kihanje
  • Curenje nosa
  • Glavobolju
  • Kašalj
  • Umor
  • Grlobolja
  • Bolove u tijelu.

Moguća je i natečenost limfnih čvorova, opća malaksalost, bolovi u mišićima, gubitak apetita i osip. Dužina trajanja simptoma također zavisi od osnovnog stanja, a obično dostižu vrhunac oko tri do pet dana. 

Ko su kandidati za upravljanje faringitisom?

Pacijenti s virusnom upalom grla imaju sljedeće simptome:

  • Početak bolesti je polagan
  • Temperatura do 38 stepeni
  • Bol u grlu je blag
  • Opći simptomi su slabije izraženi
  • Hunjavica, promuklost, kašalj
  • Ždrijelo crveno s ili bez seroznog eksudata
  • Limfni čvorovi mogu biti uvećani, ali su uglavnom bezbolni.

Pacijenti s bakterijskom upalom grla imaju sljedeće simptome:

  • Početak bolesti je nagao
  • Temperatura viša od 39 stepeni
  • Bol u grlu je jak
  • Opći simptomi su vrlo izraženi
  • Respiratorni simptomi uglavnom ne postoje
  • Ždrijelo izrazito crveno s gnojem
  • Limfni čvorovi otečeni i bolni.

Izvođenje

Ukoliko se radi o virusnoj infekciji, liječenje je simptomatsko. Uključuje mirovanje, unos dovoljno tople tekućine, ispiranje grla, dekongestiv (olakšavanje disanja), antipiretik (za temperaturu), analgetik (za bolove).

Ukoliko se radi o bakterijskoj infekciji, uz sve mjere simptomatske terapije potreban je i antibiotik. 

Rizici

Rizike predstavljaju eventualne alergije na lijekove, neadekvatan antibiotik koji može dovesti do pogoršanja stanja. 

Priprema za upravljanje faringitisom

Prije postavljanje dijagnoze i davanje terapije ljekar prvo pregleda grlo pacijenta, zatim uši i nos, provjeri otečenost limfnih čvorova vrata. U slučaju formiranja gnojnih kolekcija na grlu, moguće je raditi bris grla kako bi se dobio tačan uzročnik upale. Osim toga, može biti potrebna analiza krvi. 

Oporavak

Zavisno od uzročnika i od osnovnog stanja pacijenta, oporavak može trajati do pet dana, a ukoliko dođe do nekih komplikacija, moguće je trajanje i do dvije sedmice. 

Najčešća pitanja

Da li se moramo prethodno zakazati na pregled/dijagnostiku/lab testove?

Da biste dobili odgovarajuću medicinsku njegu, preporučujemo prethodno zakazivanje za sve vrste pregleda, te dijagnostičkih procedura.

Razumijemo da hitna medicinska stanja mogu nastupiti neočekivano, te zbog toga smo omogućili našim pacijentima da se bez prethodne najave mogu javiti u naš Odjel urgentnog zbrinjavanja. Odjel urgentnoga zbrinjavanja pruža usluge 24 sata na dan, 7 dana u sedmici, te osigurava brzu i stručnu pomoć s ciljem prepoznavanja, praćenja i početnog tretmana liječenja pacijenata u slučajevima po život opasnih povreda  i bolesti

Kada i kako se možemo zakazati na termin za pregled kod ljekara?

Imamo nekoliko praktičnih opcija koje vam omogućavaju da rezervišete svoj termin prema vašim preferencama:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja.
  • Za zakazivanje iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem e-maila zakazivanja@asabolnica.ba:
    • Ako vam je draže koristiti elektronsku komunikaciju, slobodno nas kontaktirajte putem e-maila kako bismo dogovorili vaš termin.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Koja je procedura za otkazivanje ili pomjeranje zakazanog termina?

Razumijemo da se životne okolnosti mogu promijeniti, te smo fleksibilni kada je u pitanju otkazivanje ili pomijeranje zakazanih termina. 

Evo nekoliko načina kako to možete učiniti:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja. 
  • Za poziv iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem e-maila zakazivanja@asabolnica.ba:
    • Ako vam je draže koristiti elektronsku komunikaciju, slobodno nas kontaktirajte putem e-maila kako bismo dogovorili vaš termin.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Da li se mogu liječiti na zdravstvenu knjižicu? 

Naša bolnica još uvijek nije u mogućnosti pružati usluge preko zdravstvene knjižice. Međutim, želimo vam saopštiti da predano radimo na tome da obezbijedimo pristup zdravstvenim uslugama ASA Bolnice za pacijente sa obaveznim zdravstvenim osiguranjem.

Trenutno smo u procesu pregovora sa Zavodima zdravstvenog osiguranja kako bismo postigli sporazum koji će vam omogućiti da iskoristite određene usluge naše bolnice. Kada postignemo zvanični dogovor, ASA Bolnica će obavijestiti širu javnost i naše pacijente o novim mogućnostima.

Kantonalni zdravstveni fondovi u BiH u različitom opsegu pokrivaju troškove dijagnostike i liječenja u privatvnim zdravstvenim ustanovama u skladu sa internim pravilima i procedurama. Molimo vas da se informišete u svom Zavodu zdravstvenog osiguranja da li će vaš tretman biti refundiran i u kojoj mjeri.

Imate li parking? 

Da, naša bolnica ima parking prostor, smješten na -2. etaži bolničkog objekta. Raduje nas obavijestiti vas da je parking besplatan za sve naše pacijente, te se može koristiti za vrijeme Vašeg boravka u ASA Bolnici.

Upravljanje faringitisom

Prihvaćam uslove korištenja