Skip to main content
ortopedija

Operativni tretman stenoze vratne kičme (laminotomija, laminoplastika)

Pretražite

Uvod

Cervikalna stenoza je stanje u kojem je kičmeni kanal premali za kičmenu moždinu i nervne korijene. To može uzrokovati oštećenje kičmene moždine, stanje koje se zove mijelopatija, ili štipanje živaca pri izlasku iz kičmenog kanala (radikulopatija). Povremeno može doći do oštećenja kičmene moždine i korijena živaca, što rezultira stanjem koje se naziva mijeloradikulopatija.

Šta je operativni tretman stenoze?

Operativni tretman stenoze namijenjen je za operaciju stenoze kičme, stanja u kojem dolazi do suženja kičmenog kanala, tačnije stanja u kojem kičmeni kanal postaje premali za kičmenu moždinu i nervne korijene.

Ko su kandidati za ovaj zahvat?

Kandidati za ovaj zahvat su pacijenti kod kojih je stenoza vratne kičme postala progresivna. Dakle, kod ovih pacijenata ostali tretmani su bezuspješni, a navedeni simptomi se postepeno pojačavaju:

  • Jaka bol (u vratu, jednoj ili obje ruke)
  • Utrnulost ruku i nogu
  • Poremećaj funkcije crijeva i mokraćne bešike

Izvođenje

Laminektomija - ovim postupkom se uklanja zadnji dio zahvaćenih pršljenova.

Laminoplastika - Vaš doktor stavlja metalni hardver u Vaše vratne pršljenove kako bi formirao most u otvorenom dijelu Vaše kičme.

Laminotomija - Doktor Vam uklanja dio pršljenova kako bi smanjio pritisak.

Minimalno invazivna hirurgija - Ova vrsta operacije pomaže u izbjegavanju fuzije kičme uklanjanjem kosti na način koji smanjuje oštećenje obližnjeg zdravog tkiva.

Rizici

Rizici operacije su:

  • Utrnulost
  • Slabost
  • Problemi sa ravnotežom
  • Gubitak kontrole mjehura i crijeva
  • Paraliza

Priprema

Priprema se sastoji od konzumacije pravilne hrane, unosa dovoljno tečnosti, redovnog vježbanja i jačanja muskulature.

Oporavak

Većina pacijenata ne ulazi u zonu potpunog oporavka do 6 do 12 mjeseci nakon zahvata. Naravno, pacijenti mogu lakše postići ovaj vremenski okvir ako unaprijed preduzmu sve potrebne mjere predostrožnosti i slijede naredbe ljekara tokom procesa izlječenja.

Najčešća pitanja

Da li se moramo prethodno zakazati na pregled/dijagnostiku/lab testove?

Da biste dobili odgovarajuću medicinsku njegu, preporučujemo prethodno zakazivanje za sve vrste pregleda, te dijagnostičkih procedura.

Razumijemo da hitna medicinska stanja mogu nastupiti neočekivano, te zbog toga smo omogućili našim pacijentima da se bez prethodne najave mogu javiti u naš Odjel urgentnog zbrinjavanja. Odjel urgentnoga zbrinjavanja pruža usluge 24 sata na dan, 7 dana u sedmici, te osigurava brzu i stručnu pomoć s ciljem prepoznavanja, praćenja i početnog tretmana liječenja pacijenata u slučajevima po život opasnih povreda  i bolesti

Kada i kako se možemo zakazati na termin za pregled kod ljekara?

Imamo nekoliko praktičnih opcija koje vam omogućavaju da rezervišete svoj termin prema vašim preferencama:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja.
  • Za zakazivanje iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Koja je procedura za otkazivanje ili pomjeranje zakazanog termina?

Razumijemo da se životne okolnosti mogu promijeniti, te smo fleksibilni kada je u pitanju otkazivanje ili pomijeranje zakazanih termina. 

Evo nekoliko načina kako to možete učiniti:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja. 
  • Za poziv iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Da li se mogu liječiti na zdravstvenu knjižicu? 

Naša bolnica još uvijek nije u mogućnosti pružati usluge preko zdravstvene knjižice. Međutim, želimo vam saopštiti da predano radimo na tome da obezbijedimo pristup zdravstvenim uslugama ASA Bolnice za pacijente sa obaveznim zdravstvenim osiguranjem.

Trenutno smo u procesu pregovora sa Zavodima zdravstvenog osiguranja kako bismo postigli sporazum koji će vam omogućiti da iskoristite određene usluge naše bolnice. Kada postignemo zvanični dogovor, ASA Bolnica će obavijestiti širu javnost i naše pacijente o novim mogućnostima.

Kantonalni zdravstveni fondovi u BiH u različitom opsegu pokrivaju troškove dijagnostike i liječenja u privatvnim zdravstvenim ustanovama u skladu sa internim pravilima i procedurama. Molimo vas da se informišete u svom Zavodu zdravstvenog osiguranja da li će vaš tretman biti refundiran i u kojoj mjeri.

Imate li parking? 

Da, naša bolnica ima parking prostor, smješten na -2. etaži bolničkog objekta. Raduje nas obavijestiti vas da je parking besplatan za sve naše pacijente, te se može koristiti za vrijeme Vašeg boravka u ASA Bolnici.

Operativni tretman stenoze vratne kičme (laminotomija, laminoplastika)

Prihvaćam uslove korištenja