Skip to main content
kardiologija

Kontrolni pregled pacijenata s ugrađenim elektrostimulatorom srca (PM ili ICD)

Pretražite

Uvod

Kontrola pacijenata sa ugrađenim elektrostimulatornim uređajima, kakvi su pacemaker ili kardioverter-defibrilator (ICD), vrlo je važan dio cjelokupnog terapijskog postupka i ne smije se zanemariti.

Šta je kontrolni pregled pacijenata sa ugrađenim elektrostimulatorom srca (PM ili ICD)?

U pitanju su kardiološki pregledi koji za cilj imaju nadzor zdravstvenog stanja pacijenata te kontrolu funkcioniranja implantiranog uređaja. 

Prvi kontrolni pregled se vrši jedan dan nakon ugradnje prije otpusta pacijenta, deset dana nakon operativnog zahvata se vrši kontrola rane. Naredna kontrola uređaja se vrši nakon 6-8 sedmica. Nakon toga se kontrolni pregledi obavljaju svakih šest mjeseci. U slučaju postojanja drugih tegoba kontrole se mogu vršiti i češće.

Postoje različiti oblici elektrostimulatornih uređaja. Neki čak omogućavaju i kontrole na daljinu. U tom slučaju će se smanjiti redovitost ambulantnih posjeta, no o ovakvim mogućnostima pacijent će biti obaviješten prije zahvata ugradnje. 

Ko su kandidati za kontrolni pregled pacijenata sa ugrađenim elektrostimulatorom srca (PM ili ICD)?

Svi pacijenti koji imaju ugrađen pacemaker (PM) ili kardioverter-defibrilator (ICD) podliježu redovnim kontrolama.

Izvođenje

Svaki kontrolni pregled podrazumijeva sljedeće: 

  • Razgovor, savjetovanje i edukacija
    • U pitanju je razgovor sa pacijentom, kojim ljekar nastoji dobiti informacije o prisutnosti kardioloških simptoma, te načinu funkcioniranja implantiranog uređaja
    • Obavit će se razgovor o funkcioniranju uređaja, gdje su dobrodošla sva zapažanja pacijenta
    • Sprovesti će se razgovor o terapiji i lijekovima koje pacijent koristi
    • Ljekar odgovara i na sva praktična pitanja do kojih može doći pacijent u svom novom životu sa elektrostimulatornim uređajem.
  • Fizikalni pregled 
    • Podrazumijeva procjenu općeg zdravstvenog stanja pacijenta
    • U ovom dijelu pregleda ljekar vrši detaljan pregled mjesta gdje je uređaj implantiran te prati pojavu bilo kakvih komplikacija
  • EKG 
    • Dio pregleda koji podrazumijeva postavljanje posebnih elektroda na ekstremitete i grudni koš pacijenta, koji bilježe električnu aktivnost srca
    • Dobivaju se informacije o trenutnim poremećajima ritma ili bolestima srca
  • Kontrola elektrostimulatornog uređaja 
    • Uz pomoć uređaja za ispitivanje se vrši kontrola rada elektrostimulatora, ispituje stanje baterije i po potrebi izvodi reprogramiranje
  • Po potrebi, dodatne dijagnostičke procedure
    • Ukoliko ljekar procjeni da za to ima potrebe, dodatno se može vršiti i rentgenska kontrola ili ultrazvuk srca, ali i upućivanje na ostale dijagnostičke metode.

Rizici

Kontrolni pregled se izvodi u specijalno opremljenoj ambulanti za elektrostimulaciju, za vrijeme ispitivanja je moguće da pacijent osjeti lupanje srca ili usporen rad srca.

Priprema za kontrolni pregled pacijenata sa ugrađenim elektrostimulatorom srca (PM ili ICD)?

Na kontrolne preglede je potrebno ponijeti knjižicu koja se izdaje pacijentu prilikom ugradnje. 

Oporavak

Nije potreban oporavak nakon ovakvog kontrolnog pregleda.

Najčešća pitanja

Da li se moramo prethodno zakazati na pregled/dijagnostiku/lab testove?

Da biste dobili odgovarajuću medicinsku njegu, preporučujemo prethodno zakazivanje za sve vrste pregleda, te dijagnostičkih procedura.

Razumijemo da hitna medicinska stanja mogu nastupiti neočekivano, te zbog toga smo omogućili našim pacijentima da se bez prethodne najave mogu javiti u naš Odjel urgentnog zbrinjavanja. Odjel urgentnoga zbrinjavanja pruža usluge 24 sata na dan, 7 dana u sedmici, te osigurava brzu i stručnu pomoć s ciljem prepoznavanja, praćenja i početnog tretmana liječenja pacijenata u slučajevima po život opasnih povreda  i bolesti

Kada i kako se možemo zakazati na termin za pregled kod ljekara?

Imamo nekoliko praktičnih opcija koje vam omogućavaju da rezervišete svoj termin prema vašim preferencama:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja.
  • Za zakazivanje iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem e-maila zakazivanja@asabolnica.ba:
    • Ako vam je draže koristiti elektronsku komunikaciju, slobodno nas kontaktirajte putem e-maila kako bismo dogovorili vaš termin.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Koja je procedura za otkazivanje ili pomjeranje zakazanog termina?

Razumijemo da se životne okolnosti mogu promijeniti, te smo fleksibilni kada je u pitanju otkazivanje ili pomijeranje zakazanih termina. 

Evo nekoliko načina kako to možete učiniti:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja. 
  • Za poziv iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem e-maila zakazivanja@asabolnica.ba:
    • Ako vam je draže koristiti elektronsku komunikaciju, slobodno nas kontaktirajte putem e-maila kako bismo dogovorili vaš termin.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Da li se mogu liječiti na zdravstvenu knjižicu? 

Naša bolnica još uvijek nije u mogućnosti pružati usluge preko zdravstvene knjižice. Međutim, želimo vam saopštiti da predano radimo na tome da obezbijedimo pristup zdravstvenim uslugama ASA Bolnice za pacijente sa obaveznim zdravstvenim osiguranjem.

Trenutno smo u procesu pregovora sa Zavodima zdravstvenog osiguranja kako bismo postigli sporazum koji će vam omogućiti da iskoristite određene usluge naše bolnice. Kada postignemo zvanični dogovor, ASA Bolnica će obavijestiti širu javnost i naše pacijente o novim mogućnostima.

Kantonalni zdravstveni fondovi u BiH u različitom opsegu pokrivaju troškove dijagnostike i liječenja u privatvnim zdravstvenim ustanovama u skladu sa internim pravilima i procedurama. Molimo vas da se informišete u svom Zavodu zdravstvenog osiguranja da li će vaš tretman biti refundiran i u kojoj mjeri.

Imate li parking? 

Da, naša bolnica ima parking prostor, smješten na -2. etaži bolničkog objekta. Raduje nas obavijestiti vas da je parking besplatan za sve naše pacijente, te se može koristiti za vrijeme Vašeg boravka u ASA Bolnici.

Kontrolni pregled pacijenata s ugrađenim elektrostimulatorom srca (PM ili ICD)

Prihvaćam uslove korištenja