- Početna
- Opća i abdominalna hirurgija
- Liječenje upale želuca
Pretražite
Uvod
Šta je terapija za upalu želuca?
Ko su kandidati za terapiju za upalu želuca?
Izvođenje
Rizici
Priprema za terapiju za upalu želuca
Oporavak
Uvod
Upala želuca ili gastritis predstavlja upalu i oštećenje sluznice želuca. Manifestira se pojavom simptoma porijeklom iz gornjeg dijela probavnog trakta kao što su: mučnina, bolovi u gornjem dijelu trbuha, nadutost, pojava osjećaja sitosti nakon što se pojede količina hrane manja od normalne porcije, oslabljen apetit, povraćanje (želučani sadržaj, krv, sadržaj poput taloga kafe), stolica crna kao katran ili krvava stolica te umor (ako dođe do razvoja anemije). Može nastati usljed upotrebe nesteroidnih antiupalnih lijekova, ali vrlo često se javlja i usljed infekcije bakterijom Helicobacter pylori.
Šta je terapija za upalu želuca?
Osnovni terapijski ciljevi pri liječenju upale želuca jesu izlječenje i nestanak simptoma te prevencija komplikacija. Terapija može biti usmjerena na:
- Eliminaciju Helicobacter pylori infekcije
- Antisekrecijsku terapiju
- Uklanjanje svih riziko faktora za razvoj upale želuca (izbjegavati upotrebu nesteroidnih antiupalnih lijekova, alkohola , cigareta itd).
Ko su kandidati za terapiju za upalu želuca?
Osobe sa tegobama gornjeg dijela probavnog trakta, uz dijagnostičku potvrdu upalne bolesti želuca, kandidati su za terapijski pristup upale želuca. Pacijenti najčešće imaju sljedeće tegobe:
- mučnina ili povraćanje
- bolovi u gornjem dijelu trbuha
- nadutost
- oslabljen apetit
- pojava osjećaja sitosti nakon što se pojede količina hrane manja od normalne porcije.
Izvođenje
Svi pacijenti pozitivni na Helicobacter pylori moraju biti podvrgnuti liječenju te infekcije. Infekcija sa H. pylori bakterijom se tretira trojnom terapijom, koja uključuje istovremenu primjenu tri lijeka u trajanju 10-14 dana. Trojna terapija se sastoji od primjene jednog antisekrecijskog lijeka i dva antibiotika. Kao antisekrecijski lijek preporučuje se upotreba inhibitora protonske pumpe (omeprazol 2x20mg, pantoprazol 2 x 40 mg, lansoprazol 2 x 30 mg ili esomeprazol 2 x 40 mg ). Od antibiotika najčešće se primjenjuju makrolidi, kao što je klaritromicin 500-1000 mg / 24 h , uz koji se kao drugi antibiotik dodaje amoksicilin 2000 mg / 24 h ili metronidazol 800 mg / 24 h. Uz navedene lijekove preventivno se primjenjuje probiotik, kako bi se spriječila pojava nuspojava antibiotika. Nakon eredikacije H. pylori potrebno je nastaviti primjenu inhibitora protonske pumpe otprilike 4-6 sedmica. Kod onih pacijenata kod kojih nije moguće eliminirati H. pylori iz želuca potrebno je nastaviti sa kontinuiranom upotrebom inhibitora H2 receptora (150 mg ranitidina, 400 mg cimetidina prije spavanja) tokom 12 mjeseci.
Antisekrecijska terapija je rezervirana za pacijente koji imaju upalu želuca, ali nemaju infekciju sa H. pylori. Najčešće se koriste inhibitori protonske pumpe, kao što su: omeprazol 2x20mg, pantoprazol 2 x 40 mg, lansoprazol 2x 30 mg ili esomeprazol 2 x 40 mg.
Također se kod svih pacijenata sa upalom želučane sluznice savjetuje prestanak konzumacije alkohola i cigareta, reducirati upotrebu lijekova kao što su nesteroidni antiinflamatorni lijekovi, izbjegavati masnu hranu (crveno meso, sir, maslac, pržena hrana), jesti više manjih obroka (4-5 puta dnevno) te izbjegavati hranu koja pojačava tegobe.
Rizici
Upotreba trojne terapije u eradikaciji H. pylori infekcije može imati i odgovarajuće nuspojave, kao što su: mučnina, proljev, bolovi u želucu te nadutost.
Usljed dugotrajne upotrebe inhibitora protonske pumpe može uzrokovati:
- povećanu učestalost pojavljivanja infekcija, naročito sa Clostridium difficile
- manjak željeza i vitamina B12
- manjak magnezija i kalcija
- povećanu učestalost prijeloma kostiju
- atrofični gastritis.
Određeni probiotički pripravci u kombinaciji sa primarnom antibiotskom terapijom mogu značajno poboljšati eradikaciju uporne H. pylori. Isto tako probiotici mogu smanjiti pojavu neželjenih nuspojava antibiotika poput mučnine, proljeva, bolova u želucu te nadutosti.
Priprema za terapiju za upalu želuca
S obzirom na jednostavnost ovog terapijskog pristupa nije potrebna posebna priprema za ovaj tretman. Neposredno prije tretmana savjetuje se reducirati upotrebu nesteroidnih antiupalnih lijekova, alkohola, cigareta, kafe, masne hrane te one hrane koja pojačava tegobe.
Oporavak
Nakon provedene trojne terapije za H. pylori potrebno je pored preporučene medikamentozne terapije pridržavati se dijetnog režima, prvenstveno izbjegavati podražajne obroke, odnosno “tešku hranu”. Ako i dalje budu prisutne opisane tegobe, potreban je pregled gastroenterologa.
Najčešća pitanja
Da li se moramo prethodno zakazati na pregled/dijagnostiku/lab testove?
Da biste dobili odgovarajuću medicinsku njegu, preporučujemo prethodno zakazivanje za sve vrste pregleda, te dijagnostičkih procedura.
Razumijemo da hitna medicinska stanja mogu nastupiti neočekivano, te zbog toga smo omogućili našim pacijentima da se bez prethodne najave mogu javiti u naš Odjel urgentnog zbrinjavanja. Odjel urgentnoga zbrinjavanja pruža usluge 24 sata na dan, 7 dana u sedmici, te osigurava brzu i stručnu pomoć s ciljem prepoznavanja, praćenja i početnog tretmana liječenja pacijenata u slučajevima po život opasnih povreda i bolesti
Kada i kako se možemo zakazati na termin za pregled kod ljekara?
Imamo nekoliko praktičnih opcija koje vam omogućavaju da rezervišete svoj termin prema vašim preferencama:
- Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
- Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja.
- Za zakazivanje iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
- Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
- Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
- Putem naše web stranice www.asabolnica.ba
2 načina:
- Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled.
- Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka.
- Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica
- Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Koja je procedura za otkazivanje ili pomjeranje zakazanog termina?
Razumijemo da se životne okolnosti mogu promijeniti, te smo fleksibilni kada je u pitanju otkazivanje ili pomijeranje zakazanih termina.
Evo nekoliko načina kako to možete učiniti:
- Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
- Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja.
- Za poziv iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
- Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
- Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
- Putem naše web stranice www.asabolnica.ba
2 načina:
- Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled.
- Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka.
- Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica
- Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Da li se mogu liječiti na zdravstvenu knjižicu?
Naša bolnica još uvijek nije u mogućnosti pružati usluge preko zdravstvene knjižice. Međutim, želimo vam saopštiti da predano radimo na tome da obezbijedimo pristup zdravstvenim uslugama ASA Bolnice za pacijente sa obaveznim zdravstvenim osiguranjem.
Trenutno smo u procesu pregovora sa Zavodima zdravstvenog osiguranja kako bismo postigli sporazum koji će vam omogućiti da iskoristite određene usluge naše bolnice. Kada postignemo zvanični dogovor, ASA Bolnica će obavijestiti širu javnost i naše pacijente o novim mogućnostima.
Kantonalni zdravstveni fondovi u BiH u različitom opsegu pokrivaju troškove dijagnostike i liječenja u privatvnim zdravstvenim ustanovama u skladu sa internim pravilima i procedurama. Molimo vas da se informišete u svom Zavodu zdravstvenog osiguranja da li će vaš tretman biti refundiran i u kojoj mjeri.
Imate li parking?
Da, naša bolnica ima parking prostor, smješten na -2. etaži bolničkog objekta. Raduje nas obavijestiti vas da je parking besplatan za sve naše pacijente, te se može koristiti za vrijeme Vašeg boravka u ASA Bolnici.