Skip to main content

Pretražite

Uvod

Inhalacije predstavljaju vrstu terapije u kojoj se lijek u aerosolnom ili plinovitom stanju udiše zajedno sa zrakom. Čini idealan oblik terapije jer djeluje na ciljanom organu, a sistemska apsorpcija lijeka u najvećem broju slučajeva je minimalna. Terapija se primjenjuje pomoću inhalatora, medicinskog uređaja koji raspršuje otopine za inhalaciju u sitne kapljice koje zatim disanjem dospijevaju u disajne puteve. Primjenjuje se za liječenje različitih stanja, a najčešće za liječenje astme, opstruktivnog bronhitisa, laringitisa, alergijskog rinitisa, sinusitisa, upale pluća kod djece.

Šta su inhalacije?

Osnovu inhalacijske terapije predstavlja dospijevanje lijekova u obliku plina ili aerosola u pluća putem disanja. Aerosol može nastati raspršivanjem suspenzije, otopine ili krutih čestica u plinu koji ima ulogu nosača. Kako bi terapija bila uspješna, moraju se ispuniti neki uvjeti. Faktori od kojih zavisi uspješnost dostave lijeka na željeno mjesto su: anatomija disajnog sistema, fizičko-hemijska svojstva lijeka, kao i načinu na koji se lijek prenosi u disajni put (uređaj, tehnika disanja, interakcija).

Najčešće korišteni inhalacijski lijekovi u pedijatrijskoj populaciji su:

  • Bronhodilatatori - opuštaju i proširuju disajne puteve, odnosno omogućavaju bolju razmjenu plinova
  • Koritikosteroidi - najčešća indikacija je astma
  • Antibiotici - primarno u liječenju cistične fibroze kod djece
  • Mukolitici - također najčešće u liječenju cistične fibroze.

Ko su kandidati za inhalacije?

Korištenje inhalacija indicirano je kod djece sa:

  • Astmom
  • Bronhitisom
  • Alergijskim i nealergijskim rinitisom
  • Sinusitisom
  • Bakterijskim ili virusnim infekcijama gornjih i donjih disajnih puteva
  • Hroničnom opstruktivnom bolesti pluća - HOPB
  • Bronhiolitisom
  • Cističnom fibrozom.

Izvođenje

Za primjenu inhalatorne terapije koriste se inhalatori, uređaji pomoću kojih se raspršuje lijek u disajne puteve. Vrlo je važna pravilna primjena inhalatora, kao i praćenje stanja i respiratornog statusa za vrijeme i nakon inhalacijske terapije. 

Pravilno korištenje inhalatora uključuje:

  • Pravilnu higijenu ruku prije pripravljanja otopine za inhalaciju i stavljanja u inhalator
  • Dijete treba sjesti ispred uređaja za disanje i staviti masku inhalatora na usta i nos
  • Potrebno je držanje usana čvrsto oko usnika kako bi sav lijek bio iskorišten
  • Kad se uređaj namjesti i uključi, dijete treba disati pravilno, kroz usta
  • Inhalacija traje u prosjeku nekih 10 do 15 minuta, a to sve zavisi od različitih faktora
  • Nakon završetka terapije potrebno je isključiti uređaj i skinuti masku s lica.

Rizici

Vrlo je važno poznavanje ispravne tehnike korištenja inhalatora. Moguće nuspojave inhalatorne terapije su: drhtanje, ubrzan rad srca, suha usta i promuklost.

Priprema za inhalacije

NIje potrebna posebna priprema za inhalacije. Često se koriste kod akutnih asmtatskih napada, stoga je to hitna mjera liječenja i nema pripreme.

Oporavak

Nije potreban oporavak nakon inhalacije.

Najčešća pitanja

Da li se moramo prethodno zakazati na pregled/dijagnostiku/lab testove?

Da biste dobili odgovarajuću medicinsku njegu, preporučujemo prethodno zakazivanje za sve vrste pregleda, te dijagnostičkih procedura.

Razumijemo da hitna medicinska stanja mogu nastupiti neočekivano, te zbog toga smo omogućili našim pacijentima da se bez prethodne najave mogu javiti u naš Odjel urgentnog zbrinjavanja. Odjel urgentnoga zbrinjavanja pruža usluge 24 sata na dan, 7 dana u sedmici, te osigurava brzu i stručnu pomoć s ciljem prepoznavanja, praćenja i početnog tretmana liječenja pacijenata u slučajevima po život opasnih povreda  i bolesti

Kada i kako se možemo zakazati na termin za pregled kod ljekara?

Imamo nekoliko praktičnih opcija koje vam omogućavaju da rezervišete svoj termin prema vašim preferencama:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja.
  • Za zakazivanje iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem e-maila zakazivanja@asabolnica.ba:
    • Ako vam je draže koristiti elektronsku komunikaciju, slobodno nas kontaktirajte putem e-maila kako bismo dogovorili vaš termin.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Koja je procedura za otkazivanje ili pomjeranje zakazanog termina?

Razumijemo da se životne okolnosti mogu promijeniti, te smo fleksibilni kada je u pitanju otkazivanje ili pomijeranje zakazanih termina. 

Evo nekoliko načina kako to možete učiniti:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja. 
  • Za poziv iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem e-maila zakazivanja@asabolnica.ba:
    • Ako vam je draže koristiti elektronsku komunikaciju, slobodno nas kontaktirajte putem e-maila kako bismo dogovorili vaš termin.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Da li se mogu liječiti na zdravstvenu knjižicu? 

Naša bolnica još uvijek nije u mogućnosti pružati usluge preko zdravstvene knjižice. Međutim, želimo vam saopštiti da predano radimo na tome da obezbijedimo pristup zdravstvenim uslugama ASA Bolnice za pacijente sa obaveznim zdravstvenim osiguranjem.

Trenutno smo u procesu pregovora sa Zavodima zdravstvenog osiguranja kako bismo postigli sporazum koji će vam omogućiti da iskoristite određene usluge naše bolnice. Kada postignemo zvanični dogovor, ASA Bolnica će obavijestiti širu javnost i naše pacijente o novim mogućnostima.

Kantonalni zdravstveni fondovi u BiH u različitom opsegu pokrivaju troškove dijagnostike i liječenja u privatvnim zdravstvenim ustanovama u skladu sa internim pravilima i procedurama. Molimo vas da se informišete u svom Zavodu zdravstvenog osiguranja da li će vaš tretman biti refundiran i u kojoj mjeri.

Imate li parking? 

Da, naša bolnica ima parking prostor, smješten na -2. etaži bolničkog objekta. Raduje nas obavijestiti vas da je parking besplatan za sve naše pacijente, te se može koristiti za vrijeme Vašeg boravka u ASA Bolnici.

Inhalacije

Prihvaćam uslove korištenja