- Početna
- Pedijatrija
- Edukacija roditelja i pacijenta sa diabetes melitusom tip 1
Pretražite
Uvod
Diabetes mellitus (DM) je autoimuna bolest koja pogađa mlađu populaciju. To je bolest gušterače, egzokrino-endokrine žlijezde. Pored tipa 1 dijabetesa, postoji i tip 2 koji pogađa stariju populaciju. Razlika između tipa 1 i tipa 2 DM jeste da kod tipa 1, gušterača ne proizvodi nikako inzulin dok kod tipa 2, ne proizvodi dovoljno. Tip 1 je dosta agresivniji i često se nalazi u sklopu drugih autoimunih oboljenja, poput Hashimotovog tireoiditisa.
Edukacija pacijenata
Ono što je važno napomenuti jeste da diabetes nije ograničavajuća bolest, ne ograničava u obavljanju nekih aktivnosti u svakodnevnom životu jer imamo terapiju koja itekako pomaže. Umjesto inzulina koji stvara naš organizam, pacijenti unose inzulin spoljnim putem, pomoću specijaliziranog instrumenta “pena”. Primjenom insulina iz pena se nadoknađuje nedostatak insulina same gušterače. Problem je u tome što to dosta utiče na mentalno zdravlje mlađih osoba, i dosta je teško naviknuti se na takav život. Diabetes se uspješno kontroliše ukoliko se pridržavate datih uputa o primjeni insulina.
Mjerenje šećera
Metoda mjerenja šećera je putem glukometra. To je aparat koji se sastoji iz trakica i samog aparata. Na trakicu se stavi kap krvi i onda se trakica ubaci u aparat i u roku od nekoliko sekundi se očita nivo šećera (glukoze) u krvi. Međutim, često kod DM tipa 1 potrebno je više puta na dan očitavati nivo glukoze. Kako bi se kontrola nivoa glukoze olakšala uveden je novi metod mjerenja, a to je putem senzora. Senzor se postavi na nadlakticu, gdje se putem čitača očitava nivo glukoze u krvi te na taj način se spriječava da se više puta dnevno mjeri nivo glukoze putem standardnog glukometra. Ovaj senzor je namijenjen samo osobama sa DM tip 1.
Inzulin
Postoje dva tipa inzulina koju pacijenti primaju a to je:
- Dugodjelujući/bazalni
- Kratkodjelujući
Dugodjelujući inzulin (Tresiba) se daje u jutarnjim satima, po dozama preporučenim od strane dijabetologa. Taj inzulin ima zadatak da pokriva obroke i aktivnosti tokom dana.
Kratkodjelujući inzulin (Humalog, NovoRapid) se daje prije svakog glavnog obroka (doručka, ručka, večere) u dozama preporučenim od strane dijabetologa. On ima zadatak pokrije dati obrok inzulinom.
Edukacija roditelja
Ovdje je jako važno napomenuti, da djeci i roditeljima treba dati vremena da se priviknu i prihvate svoju bolest i na neophodnost svakodnevne primjene terapije i kontrole nivoa glukoze. Takođe vaša djeca mogu jesti sve što požele, ali u umjerenim količinama. Diabetes se relativno lako kontroliše ali i nosi za sobom mnoge komplikacije ukoliko se ne pridržavate mjera propisanih od strane dijabetologa. Za sve dodatne informacije, vezano za diabetes na raspolaganju stoji kako vaš dijabetolog tako i udruženje dijabetičara, koji rado daje podršku svim pacijentima sa diabetes mellietusom tip 1.
Najčešća pitanja
Da li se moramo prethodno zakazati na pregled/dijagnostiku/lab testove?
Da biste dobili odgovarajuću medicinsku njegu, preporučujemo prethodno zakazivanje za sve vrste pregleda, te dijagnostičkih procedura.
Razumijemo da hitna medicinska stanja mogu nastupiti neočekivano, te zbog toga smo omogućili našim pacijentima da se bez prethodne najave mogu javiti u naš Odjel urgentnog zbrinjavanja. Odjel urgentnoga zbrinjavanja pruža usluge 24 sata na dan, 7 dana u sedmici, te osigurava brzu i stručnu pomoć s ciljem prepoznavanja, praćenja i početnog tretmana liječenja pacijenata u slučajevima po život opasnih povreda i bolesti
Kada i kako se možemo zakazati na termin za pregled kod ljekara?
Imamo nekoliko praktičnih opcija koje vam omogućavaju da rezervišete svoj termin prema vašim preferencama:
- Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
- Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja.
- Za zakazivanje iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
- Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
- Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
- Putem naše web stranice www.asabolnica.ba
2 načina:
- Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled.
- Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka.
- Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica
- Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Koja je procedura za otkazivanje ili pomjeranje zakazanog termina?
Razumijemo da se životne okolnosti mogu promijeniti, te smo fleksibilni kada je u pitanju otkazivanje ili pomijeranje zakazanih termina.
Evo nekoliko načina kako to možete učiniti:
- Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
- Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja.
- Za poziv iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
- Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
- Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
- Putem naše web stranice www.asabolnica.ba
2 načina:
- Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled.
- Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka.
- Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica
- Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Da li se mogu liječiti na zdravstvenu knjižicu?
Naša bolnica još uvijek nije u mogućnosti pružati usluge preko zdravstvene knjižice. Međutim, želimo vam saopštiti da predano radimo na tome da obezbijedimo pristup zdravstvenim uslugama ASA Bolnice za pacijente sa obaveznim zdravstvenim osiguranjem.
Trenutno smo u procesu pregovora sa Zavodima zdravstvenog osiguranja kako bismo postigli sporazum koji će vam omogućiti da iskoristite određene usluge naše bolnice. Kada postignemo zvanični dogovor, ASA Bolnica će obavijestiti širu javnost i naše pacijente o novim mogućnostima.
Kantonalni zdravstveni fondovi u BiH u različitom opsegu pokrivaju troškove dijagnostike i liječenja u privatvnim zdravstvenim ustanovama u skladu sa internim pravilima i procedurama. Molimo vas da se informišete u svom Zavodu zdravstvenog osiguranja da li će vaš tretman biti refundiran i u kojoj mjeri.
Imate li parking?
Da, naša bolnica ima parking prostor, smješten na -2. etaži bolničkog objekta. Raduje nas obavijestiti vas da je parking besplatan za sve naše pacijente, te se može koristiti za vrijeme Vašeg boravka u ASA Bolnici.