Skip to main content
ortopedija

Artroskopska operacija rotatorne manžetne

Pretražite

Uvod

Artroskopija predstavlja dijagnostičku i terapijsku proceduru u cilju otkrivanja dijagnoze, dodatnog ispitivanja ili tretiranja stanja. Stanja koja se mogu tretirati artroskopijom su: oštećenja hrskavice zgloba, infekcija,oštećenja ligamenata,zapaljenja… Artroskopija je minimalno invazivna procedura koja ima jako male rizike od komplikacija a oporavak pacijenta je kraći i brži nego kod standardnih operacija.

Šta je artroskopska operacija rotatorne manžetne?

Rotatorna manžetna predstavlja skup tetiva koje se nalaze u zglobu ramena, a zaslužne su za stabilnost i veći obim pokreta. Jedan od najčešćih uzroka bola u ramenu je upravo ruptura rotatora. Da bi se tetiva vratila na pravo mesto u velikom broju slučajeva biće potrebna operacija. Tokom artroskopije instrumenti za ušivanje će pričvrstiti tetivu za kost. Izvodi se ambulantno.

Ko su kandidati?

  • Pacijenti s dijagnosticiranom rotatornom manžetnom ozljedom
  • Ponavljajuće ozljede ramena
  • Neuspjeh konzervativnog liječenja
  • Ozljede ramena kod sportaša
  • Degenerativne promjene

Izvođenje

Hirurg će napraviti nekoliko malih rezova u koži oko ramena i umetnuti artroskop (tanki fleksibilni instrument s kamerom) kroz jedan od tih rezova. Artroskop omogućuje kirurgu da jasno vidi unutarnje strukture zgloba ramena na monitoru. Nakon pregleda, hirurg će koristiti specijalizirane instrumente za popravak oštećenja rotatorne manžetne. Ovo može uključivati ​​uklanjanje oštećenih dijelova tkiva, šivanje suza ili ruptura tetiva, ili rekonstrukciju labralnih oštećenja. U nekim slučajevima, ako su tetive ili labrum znatno oštećeni, može biti potrebno koristiti fiksatore poput vijaka, sidrišta ili šavova kako bi se osigurala stabilnost i poticanje zacjeljivanja.

Rizici

  • Infekcija
  • Oštećenje živaca ili krvnih žila
  • Reakcije na anesteziju
  • Ponovna ozljeda
  • Ožiljci
  • Oštećenje hrskavice
  • Stvaranje adhezija

Priprema

Prije operacije, pacijent će biti podvrgnut preoperativnom pregledu radi procjene njegova zdravstvenog stanja i pripreme za anesteziju. Ovo uključuje pregled medicinske povijesti, laboratorijske pretrage i elektrokardiograma. Dan prije operacije ili na dan operacije, pacijent može biti upućen da obrije područje oko ramena kako bi se smanjio rizik od infekcije i osiguralo čisto operativno područje. Pacijent će dobiti upute o tome kada prestati jesti i piti prije operacije kako bi se izbjeglo komplikacije s anestezijom. 

Oporavak

Ukoliko budete imali bolove nakon procedure, u konsultaciji sa ljekarom možete uzeti neki od lijekova protiv bolova. R.I.C.E. protokol podrazumeva da nakon artroskopije treba da R  (rest)-odmarate,  I (ice)-stavljate hladne obloge, C (compress)-vršite  pritisak i E  (elevate) – podignete ekstremitet na kom je tretiran zglob u cilju smanjenja otoka i bola. Može postojati potreba da privremeno koristite udlagu, štake ili druga pomagala u cilju zaštite tretiranog   zgloba. Često je potrebna i fizikalna terapija. Možete se vratiti uobičajenim aktivnostima nakon sedam dana. Treninzima se možete vratiti nakon 4 sedmice (po potrebi i kasnije).

Najčešća pitanja

Da li se moramo prethodno zakazati na pregled/dijagnostiku/lab testove?

Da biste dobili odgovarajuću medicinsku njegu, preporučujemo prethodno zakazivanje za sve vrste pregleda, te dijagnostičkih procedura.

Razumijemo da hitna medicinska stanja mogu nastupiti neočekivano, te zbog toga smo omogućili našim pacijentima da se bez prethodne najave mogu javiti u naš Odjel urgentnog zbrinjavanja. Odjel urgentnoga zbrinjavanja pruža usluge 24 sata na dan, 7 dana u sedmici, te osigurava brzu i stručnu pomoć s ciljem prepoznavanja, praćenja i početnog tretmana liječenja pacijenata u slučajevima po život opasnih povreda  i bolesti

Kada i kako se možemo zakazati na termin za pregled kod ljekara?

Imamo nekoliko praktičnih opcija koje vam omogućavaju da rezervišete svoj termin prema vašim preferencama:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja.
  • Za zakazivanje iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem e-maila zakazivanja@asabolnica.ba:
    • Ako vam je draže koristiti elektronsku komunikaciju, slobodno nas kontaktirajte putem e-maila kako bismo dogovorili vaš termin.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Koja je procedura za otkazivanje ili pomjeranje zakazanog termina?

Razumijemo da se životne okolnosti mogu promijeniti, te smo fleksibilni kada je u pitanju otkazivanje ili pomijeranje zakazanih termina. 

Evo nekoliko načina kako to možete učiniti:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja. 
  • Za poziv iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem e-maila zakazivanja@asabolnica.ba:
    • Ako vam je draže koristiti elektronsku komunikaciju, slobodno nas kontaktirajte putem e-maila kako bismo dogovorili vaš termin.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Da li se mogu liječiti na zdravstvenu knjižicu? 

Naša bolnica još uvijek nije u mogućnosti pružati usluge preko zdravstvene knjižice. Međutim, želimo vam saopštiti da predano radimo na tome da obezbijedimo pristup zdravstvenim uslugama ASA Bolnice za pacijente sa obaveznim zdravstvenim osiguranjem.

Trenutno smo u procesu pregovora sa Zavodima zdravstvenog osiguranja kako bismo postigli sporazum koji će vam omogućiti da iskoristite određene usluge naše bolnice. Kada postignemo zvanični dogovor, ASA Bolnica će obavijestiti širu javnost i naše pacijente o novim mogućnostima.

Kantonalni zdravstveni fondovi u BiH u različitom opsegu pokrivaju troškove dijagnostike i liječenja u privatvnim zdravstvenim ustanovama u skladu sa internim pravilima i procedurama. Molimo vas da se informišete u svom Zavodu zdravstvenog osiguranja da li će vaš tretman biti refundiran i u kojoj mjeri.

Imate li parking? 

Da, naša bolnica ima parking prostor, smješten na -2. etaži bolničkog objekta. Raduje nas obavijestiti vas da je parking besplatan za sve naše pacijente, te se može koristiti za vrijeme Vašeg boravka u ASA Bolnici.

Artroskopska operacija rotatorne manžetne

Prihvaćam uslove korištenja