Skip to main content
gastroentrologija

Helicobacter pylori

Pretražite

Što je infekcija H. pylori?

Infekcija H. pylori nastaje kada H. pylori bakterija inficira (nastani) želudac. Veliki broj ljudi ima infekciju H. pylori, koja kod većine ne dovodi do problema tj. ne izaziva nikakve simptome. Međutim, kod nekih osoba infekcija H. pylori dovodi do simptomatskih oboljenja kao što je:

  • Čir (ulcus) na sluznici želuca ili dvanaestopalačnog crijeva ili
  • Tumor želuca

Ova stanja i bolesti mogu uzrokovati bol ili nelagodu u gornjem trbuhu koji su praćeni mučninom ili povraćanjem.

Koji su simptomi infekcije H. pylori?

Većina ljudi sa infekcijom H. pylori nema simptome. Međutim, ukoliko osobe imaju čir na želucu ili dvanaestopalačnom crijevu ili upalu sluznice želuca tada mogu imati neke od simptoma ove bolesti kao što je:

  • Bol ili nelagoda u gornjem trbuhu,
  • Osjećaj punoće želuca nakon konzumiranja male količine hrane,
  • Mučnina ili povraćanje,
  • Stolica crne boje poput katrana
  • Osjećaj umora veći nego inače

Nisu svi čirevi uzrokovani infekcijom H. pylori. Na primjer, ljudi mogu dobiti čireve od uzimanja određenih lijekova koji smanjuju bol. Ali bez obzira na sve, ako imate gore navedene simptome, obavijestite odmah svog ljekara.

Postoji li test na H. pylori infekciju?

Da. Vaš ljekar Vam može preporučiti sljedeće testove za dijagnostikovanje infekcije H. pylori:

  • Test krvi ili test stolice
  • Izdisajni test - Ovaj test mjeri neke supstance u izdahnutom zraku pacijenta nakon što im je data posebna tekućina za pijenje
  • Biopsija - Za ovaj test ljekar tokom endoskopije uzima mali komad tkiva sa sluznice želuca i šalje nadležnom patologu radi potvrde o prisustvu H. pylori infekcije.

Ko treba da se testira na H. pylori infekciju?

Test na H. pylori trebate uraditi ako imate:

  • Čir na želucu ili dvanaestopalačnom crijevu,
  • Ranije dokazan čir na želucu ili dvanaestopalačnom crijevu,
  • Ranije utvrđen tumor želuca,
  • Potrebu da uzimate dugotrajno aspirin ili lijekove za bolove/temperaturu/upalu.

Vrlo često ljekari testiraju na H. pylori i osobe sa probavnim tegobama (bolovi i nelagoda u gornjem trbuhu, nadutost, žgaravica, podrigivanje, rana sitost,…).

Kako se liječi infekcija H. pylori?

Infekcija H. pylori se liječi lijekovima. Većina ljudi treba uzimati tri ili više lijekova dvije sedmice. 

Koriste se:

  • Lijekovi za smanjenje kiseline u želucu i
  • Različite vrste antibiotika.

Osobe kojima je dijagnostikovana H. pylori infekcija trebaju se liječiti zato što uklanjanje ove bakterije:

  • Pomaže cijeljenju čira,
  • Onemogućava ponovno vraćanje čira,
  • Smanjuje šansu da čir želuca pređe u tumor.

Važno je pravilno slijediti sve upute ljekara o načinu uzimanja lijekova. Morate odmah obavijestiti svog ljekara ako imate bilo kakve sporedne efekte uzimanja ovih lijekova.

Što se događa nakon liječenja H. pylori infekcije?

Nakon liječenja većina ljudi mora uraditi neke od sljedećih testova provjere uspješnosti terapije (da se vidi da li je infekcija nestala):

  • Izdisajni test,
  • Test stolice,
  • Gastroskopija sa biopsijom.

Većinu infekcija H. pylori izliječi se lijekovima nakon prvog terapijskog pokušaja. Međutim, mali broj pacijenata (oko 10%) ne uspije ukloniti infekciju prvi put, te će Vam Vaš ljekar predložiti neke druge opcije liječenja lijekovima.

Najčešća pitanja

Da li se moramo prethodno zakazati na pregled/dijagnostiku/lab testove?

Da biste dobili odgovarajuću medicinsku njegu, preporučujemo prethodno zakazivanje za sve vrste pregleda, te dijagnostičkih procedura.

Razumijemo da hitna medicinska stanja mogu nastupiti neočekivano, te zbog toga smo omogućili našim pacijentima da se bez prethodne najave mogu javiti u naš Odjel urgentnog zbrinjavanja. Odjel urgentnoga zbrinjavanja pruža usluge 24 sata na dan, 7 dana u sedmici, te osigurava brzu i stručnu pomoć s ciljem prepoznavanja, praćenja i početnog tretmana liječenja pacijenata u slučajevima po život opasnih povreda  i bolesti

Kada i kako se možemo zakazati na termin za pregled kod ljekara?

Imamo nekoliko praktičnih opcija koje vam omogućavaju da rezervišete svoj termin prema vašim preferencama:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja.
  • Za zakazivanje iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem e-maila zakazivanja@asabolnica.ba:
    • Ako vam je draže koristiti elektronsku komunikaciju, slobodno nas kontaktirajte putem e-maila kako bismo dogovorili vaš termin.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Koja je procedura za otkazivanje ili pomjeranje zakazanog termina?

Razumijemo da se životne okolnosti mogu promijeniti, te smo fleksibilni kada je u pitanju otkazivanje ili pomijeranje zakazanih termina. 

Evo nekoliko načina kako to možete učiniti:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja. 
  • Za poziv iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem e-maila zakazivanja@asabolnica.ba:
    • Ako vam je draže koristiti elektronsku komunikaciju, slobodno nas kontaktirajte putem e-maila kako bismo dogovorili vaš termin.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Da li se mogu liječiti na zdravstvenu knjižicu? 

Naša bolnica još uvijek nije u mogućnosti pružati usluge preko zdravstvene knjižice. Međutim, želimo vam saopštiti da predano radimo na tome da obezbijedimo pristup zdravstvenim uslugama ASA Bolnice za pacijente sa obaveznim zdravstvenim osiguranjem.

Trenutno smo u procesu pregovora sa Zavodima zdravstvenog osiguranja kako bismo postigli sporazum koji će vam omogućiti da iskoristite određene usluge naše bolnice. Kada postignemo zvanični dogovor, ASA Bolnica će obavijestiti širu javnost i naše pacijente o novim mogućnostima.

Kantonalni zdravstveni fondovi u BiH u različitom opsegu pokrivaju troškove dijagnostike i liječenja u privatvnim zdravstvenim ustanovama u skladu sa internim pravilima i procedurama. Molimo vas da se informišete u svom Zavodu zdravstvenog osiguranja da li će vaš tretman biti refundiran i u kojoj mjeri.

Imate li parking? 

Da, naša bolnica ima parking prostor, smješten na -2. etaži bolničkog objekta. Raduje nas obavijestiti vas da je parking besplatan za sve naše pacijente, te se može koristiti za vrijeme Vašeg boravka u ASA Bolnici.

Helicobacter pylori

Prihvaćam uslove korištenja