Skip to main content

Pretražite

Uvod

Gojaznost je hronična bolest koja pogađa sve veći broj djece, tinejdžera i odraslih.

Primarni razlog zbog kojeg je prevencija gojaznosti toliko bitna kod djece je taj što se vjerovatnoća da će se gojaznost nastala u djetinjstvu zadržati u odrasloj dobi povećava kako dijete stari. Ovo osobu stavlja u visok rizik od dijabetesa, visokog krvnog pritiska i srčanih bolesti.

Što je gojaznost?

Gojaznost je hronična bolest koja pogađa sve veći broj djece, tinejdžera i odraslih.

Što je duže osoba gojazna, faktori rizika vezani za gojaznost postaju značajniji. S obzirom na hronične bolesti i stanja povezana s gojaznošću, te činjenicu da je gojaznost teško liječiti, prevencija je izuzetno važna.

Prevencija gojaznosti

Preporuke za prevenciju prekomjerne težine i gojaznosti kod djecetinejdžera uključuju sljedeće savjete namijenje između ostalog i roditeljima:

  • Postepeno radite na promjeni porodičnih prehrambenih navika i nivoa aktivnosti umjesto da se fokusirate na djetetovu težinu.
  • Budite uzor. Roditelji koji jedu zdravu hranu i učestvuju u fizičkoj aktivnosti daju primjer, pa je vjerojatnije da će i dijete učiniti isto.
  • Podsticati fizičku aktivnost. Djeca bi trebala imati 60 minuta umjerene fizičke aktivnosti većinu dana u sedmici. Više od 60 minuta aktivnosti može potaknuti gubitak težine i osigurati održavanje težine.
  • Smanjite vrijeme ispred telefona, kompjutera i TV-a na manje od jednog do dva sata dnevno.
  • Ohrabrite djecu i tinejdžere da jedu samo kada su gladni i da jedu polako.
  • Nemojte koristiti hranu kao nagradu ili uskraćivati hranu kao kaznu.
  • Neka frižider bude pun nemasnog mlijeka, svježeg voća i povrća umjesto bezalkoholnih pića i grickalica sa visokim sadržajem šećera i masti.
  • Poslužite najmanje pet porcija voća i povrća dnevno.
  • Ohrabrite djecu i tinejdžere da piju vodu umjesto pića s dodatkom šećera, kao što su bezalkoholna pića, sportska pića i voćni sokovi.
  • Jedite obroke zajedno kao porodica. Porodični obroci mogu stvoriti zdravije prehrambene navike.

Preporuke za odrasle uključuju:

  • Vodite dnevnik hrane o tome šta jedete, gdje ste bili i kako ste se osjećali prije i nakon što ste jeli.
  • Jedite pet do devet porcija voća i povrća dnevno. 
  • Birajte hranu od cijelog zrna, kao što su smeđa riža i hljeb od cijelog zrna pšenice. 
  • Nemojte jesti visoko prerađenu hranu napravljenu od rafinisanog bijelog šećera, brašna, visoko fruktoznog kukuruznog sirupa i zasićenih masti.
  • Naučite brojati kalorije.
  • Naučite čitati oznake nutritivne vrijednosti hrane i koristiti ih; imajte na umu broj porcija koje zaista jedete.
  •  Vagajte se sedmično.
  • Nemojte jesti hranu koja ima visoku “energetsku gustinu” ili koja ima puno kalorija u maloj količini hrane. 
  • Jednostavno smanjenje veličine porcija i korištenje manjeg tanjira može vam pomoći da izgubite težinu.
  • Ciljajte na prosječno 60 do 90 minuta ili više umjerene do intenzivne fizičke aktivnosti tri do četiri dana u sedmici.
  • Potražite načine da obavite čak 10 ili 15 minuta neke vrste aktivnosti tokom dana. 

Najčešća pitanja

Da li se moramo prethodno zakazati na pregled/dijagnostiku/lab testove?

Da biste dobili odgovarajuću medicinsku njegu, preporučujemo prethodno zakazivanje za sve vrste pregleda, te dijagnostičkih procedura.

Razumijemo da hitna medicinska stanja mogu nastupiti neočekivano, te zbog toga smo omogućili našim pacijentima da se bez prethodne najave mogu javiti u naš Odjel urgentnog zbrinjavanja. Odjel urgentnoga zbrinjavanja pruža usluge 24 sata na dan, 7 dana u sedmici, te osigurava brzu i stručnu pomoć s ciljem prepoznavanja, praćenja i početnog tretmana liječenja pacijenata u slučajevima po život opasnih povreda  i bolesti

Kada i kako se možemo zakazati na termin za pregled kod ljekara?

Imamo nekoliko praktičnih opcija koje vam omogućavaju da rezervišete svoj termin prema vašim preferencama:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja.
  • Za zakazivanje iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem e-maila zakazivanja@asabolnica.ba:
    • Ako vam je draže koristiti elektronsku komunikaciju, slobodno nas kontaktirajte putem e-maila kako bismo dogovorili vaš termin.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Koja je procedura za otkazivanje ili pomjeranje zakazanog termina?

Razumijemo da se životne okolnosti mogu promijeniti, te smo fleksibilni kada je u pitanju otkazivanje ili pomijeranje zakazanih termina. 

Evo nekoliko načina kako to možete učiniti:

  • Pozivom na besplatni broj našeg kontakt centra 0800 222 55:
    • Naš prijateljski tim kontakt centra je dostupan da primi vaše pozive i pomogne vam oko zakazivanja. 
  • Za poziv iz inostranstva možete koristiti broj: + 387 33 555 200
  • Ličnom posjetom bolnici na info pultu:
    • Ako više volite lični pristup, naše osoblje na recepciji stoji vam na raspolaganju za zakazivanje termina tokom radnog vremena bolnice.
  • Putem e-maila zakazivanja@asabolnica.ba:
    • Ako vam je draže koristiti elektronsku komunikaciju, slobodno nas kontaktirajte putem e-maila kako bismo dogovorili vaš termin.
  • Putem naše web stranice www.asabolnica.ba

2 načina: 

  • Na našoj web stranici imate istaknutu formu: “Pošaljite upit” kroz koju se možete zakazati za pregled. 
  • Klikom na ikonu Viber-a istaknutu na kontakt formi, također se možete zakazati putem Viber poruka. 
  • Putem Viber-a na poslovnom kanalu ASA Bolnica 
    • Dovoljno je da pošaljete poruku kroz Viber na poslovni kanal ASA Bolnice sa željenim datumom zakazivanja termina
Da li se mogu liječiti na zdravstvenu knjižicu? 

Naša bolnica još uvijek nije u mogućnosti pružati usluge preko zdravstvene knjižice. Međutim, želimo vam saopštiti da predano radimo na tome da obezbijedimo pristup zdravstvenim uslugama ASA Bolnice za pacijente sa obaveznim zdravstvenim osiguranjem.

Trenutno smo u procesu pregovora sa Zavodima zdravstvenog osiguranja kako bismo postigli sporazum koji će vam omogućiti da iskoristite određene usluge naše bolnice. Kada postignemo zvanični dogovor, ASA Bolnica će obavijestiti širu javnost i naše pacijente o novim mogućnostima.

Kantonalni zdravstveni fondovi u BiH u različitom opsegu pokrivaju troškove dijagnostike i liječenja u privatvnim zdravstvenim ustanovama u skladu sa internim pravilima i procedurama. Molimo vas da se informišete u svom Zavodu zdravstvenog osiguranja da li će vaš tretman biti refundiran i u kojoj mjeri.

Imate li parking? 

Da, naša bolnica ima parking prostor, smješten na -2. etaži bolničkog objekta. Raduje nas obavijestiti vas da je parking besplatan za sve naše pacijente, te se može koristiti za vrijeme Vašeg boravka u ASA Bolnici.

Prevencija

Prihvaćam uslove korištenja